توضیح توسعه دهندگان درباره SSD PS5 و 3D Audio PS5

توسعه دهندگان کنسول جدید سونی، درباره SSD PS5 و 3D Audio PS5 و فواید آن ها، توضیحاتی اراعه کردند.

 

در این پست بلاگ سونی، توسعه دهندگانی شامل Insomniac Games, SIE Japan و Guerrilla درباره نقاط قوت PS5 صحبت کردند.

بحث SSD PS5

Insomniac Games اظهار داشت که SSD PS5 از همه SSD های PC های High End سریع تر بوده و در بازی Spider Man Miles Morales صفحات لودینگ تزدیک-فوری خواهند بود، عملیات بارگذاری Asset ها و Fast Travel بسیار سریع تر از قبل اتفاق خواهد افتاد.

هرچند این سخنان مورد انتظار همه هستند، اما توسعه دهندگان دیگر به مواردی که به چشم نمی آیند اشاره داشته اند، Mattias Engstrom، از تیم Hitman اشاره داشت که صفحات لودینگ کوتاه تر پلیر ها را به Save های بیشتر برای تجربه سناریو های مختلف تشویق میکند، Gavin Moore از تیم Demon’s Souls اشاره داشت که لودینگ کوتاه تر باعث میشود پلیر ها پس از مردن در بازی (!) حس تنبیه آن ها کمتر شود.

لیدر برنامه نویس Far Cry 6 اشاره داشت که لودینگ های کمتر و بارگذاری سریع تر Asset ها و Stream سریع تر در دنیایی Open-World باعث طراحی جزییات بیشتر در این بازی خواهد شد.

آقای Marcus Smith از تیم Ratchet and Clank Rift Apart اشاره داشت که به لطف SSD PS5 و لودینگ های کمتر، باعث پیاده شدن ایده های جدید و طراحی مکان های جدید در این بازی شده است.

“fundamentally changes the rules and allows us to think about ideas and game designs that are only possible on PS5.”

{SSD PS5} اساسا قوانین را عوض میکند و به ما اجازه میدهد که درباره ایده ها و طراحی بازی فکر کنیم که فقط روی PS5 امکان پذیر است.

 

بحث 3D Audio PS5

بحث درباره ویژگی جدید تکنولوژی صدای PS5 که برای اولین بار در رویداد سونی معرفی شد، سخت است، اما توسعه دهندگان بیشتر درباره فواید آن در گیمپلی و درون بازی صحبت کردند. این ویژگی، موقعیت صدای پیرامون پلیر ها را به راحتی به آن ها می فهماند حتی اگر از هدفون های گران و 7.1 استفاده نکنید. به طور مثال :

کارگردان Returlan، آقای Harry Krueger اظهار داشت:

“3D Audio is exciting because it can create a more convincing and accurate soundscape for players, and a stronger sense of place.… in a fast-paced action game with lots of verticality like Returnal, it can also help with the player’s situational awareness, and make it more intuitive for players to pinpoint the locations of nearby enemies or incoming projectiles in the heat of combat.”

3D Audio PS5 به دلیل ایجاد فضای صدا و احساس بیشتر مکان، برای پلیر ها، هیجان انگیز است. در یک بازی مثل Returnal که اکشن و عمود گرایی در آن زیاد است می تواند به پلیر ها در هشیاری موقعیتی کمک کند و میتواند در بهبوهه جنگ، تشخیص مکان دشمنان و خطرات آن ها را فراهم سازد.

 

Mathijs de Jonge، از تیم Guerrilla Games در استفاده از این تکنولوژی در Horizon: Forbidden West اظهار داشت:

 “We’ll be able to play sounds in such a way that players will be able to locate the machines around them with greater ease, which is great for situations in which you find yourself surrounded or just want to sneak on machines.”

ما قادر به اعمال صداگذاریی خواهیم بود که پلیر ها به راحتی بفهمند ماشین{دشمن ها} در کدام سمت هستند، که برای درک موقعیت در مخفی کاری و یا هنگام فرار از دشمنان عالی خواهد بود.

 

Jun Takeuchi از تیم Resident Evil Village درباره فواید 3D Audio در بازی های وحشتناک اظهار داشت:

“It’s almost as if 3D Audiotech was made specifically with horror games in mind. It used to be that in order to get that spatial audio, players would have to invest a lot of their own time and money. Now, just putting on a headset, they can get a full 3D audio experience.”

به نظر میرسد تکنولوژی 3D Audio PS5 برای عناوین ترسناک ساخته شده باشد، قبلا، پلیر ها برای درک Spatial Audio نیاز به خرج اضافی از لحاظ پول و انرژی بودند. حالا، تنها با وصل کردن یک هدست، قادر به تجربه کامل صدای سه بعدی خواهند بود.

 

نظر شما چیست؟ آیا صدای سه بعدی و صفحات لودینگ کمتر نسل نهم هیجان انگیز خواهند بود؟

 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *